Eerste blogpost

17 januari 2015

Hallo!

Hier is mijn eerste blogpost. Ik ben van plan regelmatig te gaan posten via deze blog, maar ik ga niets beloven. Als ik terugkijk naar mijn pogingen om een dagboek bij te houden, lijkt deze blog bijhouden ook te gaan mislukken. Haha!

18 januari is het zo ver. Dan ga ik, samen met Rosanne en Jelmar, naar Zweden om daar te gaan leven en “studeren” als een echte Zweedse student. Ik kijk er erg naar uit en ben zeer benieuwd wat voor leuke/spannende/gave/etc. dingen op mij staan te wachten. Van heimwee zal ik waarschijnlijk geen last krijgen. Er zijn al een aantal tripjes gepland door Rick, papa en mama en Hessel, door Rianne en Jessika, en misschien Kris J Tuurlijk zijn andere ook welkom om een bezoekje te brengen! Helaas zal ik wel minder tijd hebben dan er eerst werd gedacht. Anderhalf uur les per week was ook té mooi om waar te zijn. Deze week ben ik er achter gekomen dat het er iets meer zijn per week, maar daar is ook over heen te komen! In totaal zal ik 5 vakken gaan volgen in Zweden.

Deze week zijn er ook nog meer dingen gebeurd. Als eerste heb ik tentamens gemaakt voor mijn twee na laatste tentamenweek. Na de zomer zijn er nog twee en daarna ben ik klaar met tentamens. Dan hoef ik alleen nog één groot verslag te produceren, maar dat is nog heel ver weg. Ten tweede heb ik nog iets leuks om mee te delen: ik heb mijn rijbewijs gehaald op woensdag! Hiermee hoop ik ook in Zweden een beetje te kunnen gaan toeren.

Gisteravond (vrijdag 16 Januari) vierde ik mijn afscheidsfeest en een beetje mijn verjaardag. Het was erg leuk en gezellig, en ik wil graag iedereen bedanken voor de cadeaus en gezelligheid. Vooral jullie meiden:) Ik heb al stiekem een beetje in het boekje gelezen, de rest bewaar ik voor morgen in het vliegtuig!

Morgenochtend vlieg ik naar Zweden en hoop ik ’s avonds vanuit mijn eigen studentenkamer weer een berichtje te kunnen sturen naar Nederland. Nu gauw nog even de laatste dingen inpakken. Daarna op mijn koffer zitten om het dicht te krijgen, haha!

Tot snel!

Liefs Tessa